top of page

Impozitarea bacșișului în 2023. Cum funcționează pentru operatorii economici? Dar pentru clienți?

Actualizată în: 23 nov. 2024

🪙Bacșișul (suma de bani oferită voluntar de client) va fi impozitat începând cu acest an. Societățile care își desfășoară activitatea sub aceste coduri CAEN (5610 - restaurante ; 5630 - baruri sau alte activități de servire a băuturilor) sunt obligați să înmâneze clientului o notă de plată în prealabil emiterii bonului fiscal.



✍🏻În această notă de plată sunt prevăzute rubrici ce pot fi alese de către clienți, între 0%-15% din valoarea consumației. Tot aici, nota de plată trebuie să conțină o rubrică unde clientul poate să treacă suma pe care o oferă drept bacșiș.


🧾Operatorii economici sunt obligați să evidențieze pe bonul fiscal, bacșișul lăsat de client, indiferent dacă este lăsat cash sau cu cardul. De asemenea, casele de marcat vor avea o secțiune denumită "bacșiș" pentru a se regăsi această sumă alături de produsele sau serviciile cumpărate.

🖨️Pentru clienții ce solicită factură pentru acesta, el se va evidenția distinct și pe factură.

Sumele ce reprezintă bacșișul din factura solicitată, se pot înregistra în contabilitatea societății sau a entităților plătitoare, ca fiind cheltuieli deductibile de protocol, în limita nivelului de deductibilitate ce este stabilit prin codul fiscal.

💸Operatorii econimici către care clienții lasă acest bacșiș, au obligația de a distribui strict către salariați sumele înregistrate după o procedură și un regulament impus la nivel intern. Distribuirea bacșișului se face după reținerea la sursă a impozitului pe venit (10%). Acestea fiind încadrate la "venituri din alte surse".

👩🏼‍⚕Pentru aceste venituri nu se datorează CAS și/sau CASS.


📦Excepția de la regulă este pentru cei ce livrează produse la domiciliu, acești operatori economici nu sunt obligați să evidențieze bacșișul pe bonul fiscal. De asemenea, acestora le este interzis să condiționeze sub o formă sau alta, livrarea de bunuri sau prestarea serviciilor pentru acordarea bacșișului.


👨🏻‍💼Chiar dacă ești un antreprenor ce a pășit deja pe acest drum sau dacă ești persoana care visează la propria afacere, aceste rânduri îți pot fi de ajutor oricând.


Suntem alături de voi, din acest motiv am simplificat procesele birocratice astfel încât să devină totul mai ușor.


Tu visează la succesul afacerii tale și lasă-ne pe noi să ne ocupăm de acte!


Pentru servicii de înființare firmă, redactare dosar sau orice alt serviciu ce ține de Registrul Comerțului, îți stăm la dispoziție.


Totul este online, deci, te poți afla oriunde. Ne trimiți documentele necesare și noi îți dăm un telefon când totul este rezolvat.


🤳🏻Pentru orice fel de informație referitoare la serviciile oferite, puteți consulta site-ul nostru https://www.qabusiness.ro/, ne puteți trimite un e-mail la office@qabusiness.ro sau ne puteți apela/scrieți pe whatshapp la numărul +40755315013.


Comments


bottom of page